dimarts, 4 de desembre del 2007

DESEMBRE DE 1957










Distingit amic,

Rebo el copiós volum de Poesia en els dos exemplars que m'ha fet enviar. I també em fa plaer que hagi tingut la gentilesa d'enviar-ne exemplars als meus fills.

L'edició és molt acurada i n'hi estic molt reconegut. M'excuso de certes intermitències de la meva cooperació: vell, apartat dels meus indrets, amb el meu arxiu incomplet d'ençà d'un cert incendi a Barcelona i amb interseccions d'altres deures, he procurat de servir-lo tan lleialment com he pogut. També estic agraït als tres M. que hi han treballat heroicament; els ho diré, però em faria plaer que vostè, si en té l'avinentesa, els ho avancés. [...] Nadal ja ha fet el seu fet, però fins a l'Epifania hom sent, cor endins, flabiols de pastor i himnes angèlics. Que vostè i els seus acabin de passar feliçment aquesta darrera mica del 1957 i tinguin un Cap d'Any exquisit i resplendent, amb tota mena de promeses a cau d'orella.


La carta duu data del 27 de desembre de 1957, i qui l'envia és Josep Carner, des de Brussel·les. Els "tres M." són Marià Manent, Albert Manent i Josep Miracle, el "distingit amic" és Josep Cruzet, editor de Selecta: sense ells, avui no podríem estar parlant d'aquest llibre-monument... Perquè aquests dies fa cinquanta anys de l'edició de Poesia, i la Biblioteca de Catalunya (dipositària del Fons Carner) ens convoca a llegir el poeta per recordar-ho. Són tres dimarts a partir d'avui (4, 11 i 18 de desembre), a les 8 del vespre a la Sala de Llevant de la Biblioteca). Aquest és el programa:

Josep Carner: Dir molt en un mig dir

Dimarts, 4 de desembre
Jaume Coll: El Fons Carner de la BdC i el llibre Poesia
Els fruits saborosos: ‘Els raïms immortals’, Narcís Comadira
Lloc: ‘El dia revolt’, Perejaume
Auques i ventalls: ‘L’heroi en el desert’, Sergi Pàmies
Llegendari: ‘Ulisses pensa en Itaca’, Marcel Ortín

Dimarts, 11 de desembre
Ofrena: ‘La desesperança’, Marina Gustà
Llunari: ‘Cant de tardor’, Jordi Cornudella
Arbres: ‘L’arbre de la nit’, Toni Sala
Cor quiet: ‘A mig son’, Albert Roig
Verb: ‘Prec de la darreria’, Joan Ferrer

Dimarts, 18 de desembre
Mar: ‘La xarxa encomanada’, Enric Casasses
Nabí: ‘IV. Ni el pèlag que s’abissa ni el vent ja no em fan nosa’, Pere Ballart
Lluna i llanterna: ‘La vida i el vi’, Manel Ollé
Absència: ‘Dedicació’, Jaume Subirana



A VilaWeb Lletres han filmat els ponents recitant Carner...
[Per cert, coneixeu Carneriana?]

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

Gràcies per la vostra opinió

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.